PORADY TRUCKERÓW – OBSŁUGA AGREGATU (2)

Należy zawsze upewnić się w jakim trybie należy ustawić agregat! Jeśli w CMR jest wpisany zakres temperatur oznacza to, że możemy ustawić agregat w trybie automatic. W przypadku, gdy wartość temperatury jest jedna należy dopytać podczas załadunku/odbioru naczepy jak mamy ustawić.
Agregat może pracować zarówno na ON jak i za pomocą prądu stałego. Często na promach pytają o „plugin”, czyli specjalną wtyczkę do agregatu dzięki której podłączymy naczepę do prądu. Dzięki temu nie powstają spaliny i naczepa nie musi znajdować się na pokładzie otwartym. Najczęściej gniazdo do podłączenia pod prąd znajduje się pod agregatem z prawej strony. Aby zmienić działanie silnika z ON na elektryczny należy przełączyć przycisk z pozycji Engine (przycisk w pozycji dół) na Standby (przycisk w pozycji góra). Znajdziemy go nad przyciskiem włączenia i wyłączenia agregatu.
Należy najpierw na włączonym agregacie ON podłączyć wtyczkę a następnie zmienić pozycje na Standby.
Jeżeli pracodawca wymaga rozliczenia z motogodzin agregatu, należy dwukrotnie nacisnąć przycisk Select (pierwszy po lewej stronie od przycisku włącz/wyłącz agregat). Następnie dwukrotnie używamy przycisku strzałki w dół, aby wyświetlić „ilość godzin pracy agregatu” spisujemy stan początkowy oraz końcowy przed wyłączeniem agregatu.
Na naczepie typy chłodnia są specjalne wywietrznik. Jeśli następny ładunek, który mamy podjąć wymaga braku zapachu na naczepie należy (w zależności od potrzeby) otworzyć takowy z przodu bądź z tyły naczepy. Są one na zwykły „wklik”, więc aby je otworzyć należy pociągnąć klamerkę do siebie a następnie klamkę umieścić w miejscu pionowo nad dolnym „wklikiem”. Jeżeli nie masz wzrostu koszykarza na naczepie pod agregatem powinien znajdować się „bosak”, którym dosięgniesz do zaczepów.
Tankowanie chłodni może odbywać się podczas pracy agregatu. Wlew do zbiornika znajduje się z prawej strony mniej więcej w połowie naczepy. Z reguły taki zbiornik ma pojemność około 200 litrów. Nad wlewem powinien być wskaźnik poziomu paliwa. Jeżeli takiego nie ma najpewniejszym sposobem sprawdzenia poziomu paliwa będzie podjechanie na stację paliw i do tankowanie.
Czasem zdarza się, że agregat samoistnie wyłączy się z powodu błędu. W takim przypadku należy włączyć agregat ponownie, nacisnąć „alarm list” i użyć przycisku strzałki, aż pojawi się komunikat o usunięciu błędu. Wtedy używamy strzałki równości „=”. Jeżeli problem będzie się powtarzał należy skontaktować się z serwisem.