
24 sty WKRÓTCE UTRUDNIENIA NA A2 ZWIĄZANE Z NAPRAWĄ NAWIERZCHNI
Ostatnie bardzo duże wahania temperatury przyczyniły się do licznych uszkodzeń nawierzchni, m.in. na A2. Na niespełna 50-kilometrowym odcinku autostrady od węzła Łódź Północ do granicy woj. mazowieckiego, pojawiło się (łącznie na obu jezdniach) 48 ubytków nawierzchni. W jednym miejscu (na wysokości MOP Parma i Polesie) było kilka ubytków usytuowanych blisko siebie. Pozostałe ubytki były na tyle niewielkie, że podczas jazdy nie stanowiły zagrożenia dla użytkowników.
Z uwagi na duże natężenie ruchu, podjęto decyzję o naprawie ubytków w technologii „na gorąco”, co daje pewność znacznie większej trwałości. Prace rozpoczną się, jak tylko pozwoli na to pogoda. Wówczas należy się spodziewać ograniczenia prędkości oraz krótkotrwałych wyłączeń pasów ruchu. Do tego czasu, ze względu na panujące warunki atmosferyczne, ubytki są uzupełniane masą „na zimno”, aby zapobiec ich powiększaniu.
Ale jest i dobra wiadomość.
Na odcinku A2, gdzie pojawiły się ubytki, planowana jest wymiana warstwy ścieralnej podczas dobudowy dodatkowego pasa ruchu między Łodzią a Warszawą. Obecnie w województwie łódzkim i mazowieckim trwa opracowywanie elementów koncepcji programowej poszerzenia autostrady A2 na długości ok. 89 kilometrów o dodatkowy pas ruchu. Po zapewnieniu finasowania, w drugiej połowie tego roku GDDKiA ogłosi przetarg na wybór wykonawcy, który zaprojektuje i zrealizuje roboty w terenie. Z założenia budowa ma potrwać około dwóch lat i będzie prowadzona pod ruchem, czyli bez wyłączenia odcinka z użytkowania. Zakończenie prac przewiduje się w drugiej połowie 2025 r.
Docelowo autostrada będzie miała od węzła Konotopa do węzła Pruszków po cztery pasy ruchu na jednej jezdni, natomiast dalszy odcinek do węzła Łódź Północ trzy pasy ruchu.
Źródło: GDDKiA