„STONOGA” ZA CIĘŻKA, A KIEROWCA SAM „REGULOWAŁ” SOBIE CZAS JAZDY

Problem z przekroczeniem DMC w przypadku transportu kontenerów nie jest czymś nowym, niemniej w tym przypadku, dodatkowo kierowca wziął sprawy w swoje ręce…

Zespół pojazdów przewożący dwa kontenery w tranzycie przez Polskę, został wyeliminowany z ruchu przez funkcjonariuszy z WITD w Opolu. W związku z przypuszczeniem przekroczenia dopuszczalnych parametrów wagowych wykonano pomiary wymiarów zewnętrznych, nacisków osi oraz rzeczywistej masy całkowitej. Wyniki potwierdziły przypuszczenia inspektorów: dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów została przekroczona o ponad 23 t od dopuszczalnej, a naciski osi również nie były zgodne z obowiązującymi przepisami. Ponadto  przeprowadzona w trakcie kontroli analiza aktywności kierowcy wykazała szereg nieprawidłowości. Kierowca od początku tej trasy wielokrotnie naruszył przepisy w części dotyczącej jazdy i odpoczynku. By to ukryć wyjmował kartę kierowcy z tachografu i kontynuował jazdę bez niej; do momentu zatrzymania  prowadził pojazd przez prawie 17 godzin, odbierając jedynie 2 przerwy (jedna – godzinna, druga – ok. 1,5 godziny).

W efekcie pojazd został skierowany na parking, wobec przedsiębiorcy zostanie wszczęte postępowanie administracyjne, a kierowcy – zostanie skierowany wniosek o ukaranie do sądu.

 

Źródło: WITD Opole