
17 kw. TYM RAZEM „STONOGĘ” ZATRZYMALI FUNKCJONARIUSZE SŁUŻBY CELNO-SKARBOWEJ
Zestawy składające się z ciągnika i dwóch kontenerów zawsze były łakomym „kąskiem” dla funkcjonariuszy ITD, bo tajemnicą poliszynela jest fakt, że bardzo często są one przeciążone. Niemniej DMC to jedno, ale zazwyczaj również brakuje zezwolenia kat. V, wydawane przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad uprawniające do przejazdu zespołu pojazdów składającego się z samochodu ciężarowego i więcej niż jednej przyczepy.
I tak właśnie było w przypadku zestawu, który został zatrzymany przez funkcjonariusze Służby Celno-Skarbowej z Hrubieszowa. W czasie kontroli okazało się, że przekroczona była dopuszczalna masa pojazdu oraz pojazd o masie przekraczającej 60 ton poruszał się bez wymaganego udziału pilota. Kierowca zestawu nie został też wyposażony w niezbędne dokumenty.
Kara pieniężna przewidziana za poruszanie się zespołem pojazdów składających się z ciągnika siodłowego oraz dwóch przyczep bez wymaganego zezwolenia kat. V wynosi aż 15 tys. zł.
Niemniej kontrolujący stwierdzili szereg nieprawidłowości związanych głównie z naruszeniem przepisów ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz ustawy o transporcie drogowym. Kary pieniężne przewidziane za wszystkie stwierdzone nieprawidłowości mogą w tym przypadku wynieść blisko 30 tys. zł.
Źródło: IAS Lublin