„STARE” TACHOGRAFY BĘDĄ ODCHODZIĆ DO LAMUSA, NOWE DTCO 4.1 JUŻ Z HOMOLOGACJĄ

Przewoźnicy wykonujący transport międzynarodowy będą musieli w najbliższych 2 latach zaplanować wymianę tachografów w swojej flocie, jeśli nadal będą chcieli wykonywać transport obecnymi pojazdami. Nawet odbierając obecnie nową ciężarówkę zamontowany w niej będzie tachograf inteligentny pierwszej generacji, a więc jeśli ten pojazd będzie używany w ruchu międzynarodowym to do sierpnia 2025 roku trzeba będzie w nim wymienić tachograf na nowszy. Wymiana tachografu w pojedynczym pojeździe będzie kosztować co najmniej kilka tysięcy złotych. Nowe tachografy będą się także prawdopodobnie wiązały z aktualizacją urządzeń i systemów do pobierania danych.

Wraz z nowymi tachografami będą wydawane nowe karty kierowców z rozszerzoną pamięcią. Nie został jednak przewidziany obowiązek wymiany kart przed upływem ich ważności.

więcej pod linkiem LINK

Źródło: BRK – Biuro Rozliczeń Kierowców