Zgodnie z prognozami Driver Require, poziom zatrudnienia w transporcie i magazynach spadnie o 15% do końca roku i nie podniesie się w pełni do połowy 2026 roku.
Analiza firmy rekrutacyjnej dotycząca wpływu COVID-19 sugeruje, że stopy wzrostu zatrudnienia w tym sektorze są gorsze niż przeciętnie, z 35% redukcją w porównaniu z zakładanym 25% spadkiem we wszystkich sektorach podczas pandemii. W tym samym okresie zatrudnienie kierowców zawodowych gwałtownie spadnie o 50%. Wcześniej prognozowano, że PKB w określonych krajach może nie powrócić do poziomów sprzed pandemii aż do 2025 r. Driver Require dodaje, że to właśnie długość i skala ożywienia w transporcie zmieni sektor w nadchodzących latach. Dodatkowo przeprowadzona przez nich analiza mówi, że przy większej ilości osób pracujących w domu, przy mniejszej liczbie samochodów na drogach, większy popyt na zakupy przez Internet doprowadzą do większego zapotrzebowania na usługi dostawy do domu.
Źródło: kierowcyhgv.uk
PODOBA CI SIĘ TEN WPIS? POLUB NASZ FANPAGE!