Stan ogumienia w ciężarówkach jest jednym z elementów kontroli przeprowadzanych zarówno przez funkcjonariuszy ITD, jak i policji. Nie ma w tym nic dziwnego, gdyż zwykle opony eksploatowane są one do granic możliwości, ale tzw. zmęczenie materiału nie jest jedyną przyczyną ich zniszczenia. Tzw. wystrzał opony może być skutkiem wielu przyczyn, takich jak m.in. nadmierny wzrost jej temperatury lub miejscowe przeciążenie. Niemniej najczęstszą przyczyną eksplozji jest niedostosowane ciśnienia w oponie do obciążenia koła (osi), choć oczywiście nie tylko.
Jedno jest natomiast pewne, że wystrzał opony dla kierującego jest zawsze zdarzeniem zaskakującym, a rozerwanie ogumienia destabilizuje jadący pojazd. Kierowca staje wówczas przed swoistym wyzwaniem, co zrobić, by nie doprowadzić do wypadku, a same straty były jak najmniejsze.
Na chwilę obecną jeszcze nie wiadomo, co spowodowało wystrzał opony w zestawie, który jechał drogą w kierunku Wrocławia na wysokości Będkowa. Według ustaleń policji wystrzeliła opona koła lewej osi przedniej, wskutek czego doszło do zjechania na przeciwległy pas ruchu, uszkodzenia bariery energochłonnej i przewrócenia pojazdu na lewy bok. Ranny został kierowca, ale na szczęście, nie wymagał on hospitalizacji.
Źródło: Policja