W pierwszej połowie 2020 r. jedna druga wszystkich kradzieży z łańcuchów dostaw w regionie EMEA (skrót oznaczający Europę, Bliski Wschód i Afrykę) miała miejsce w Wielkiej Brytanii.
Według danych stowarzyszenia Transported Asset Protection Association (TAPA) pięć z 46 krajów, w których odnotowano incydenty kradzieży ładunków w pierwszej połowie 2020 r., odpowiadało za 87% strat zgłoszonych do TAPA, a na pierwszym miejscu była Wielka Brytania z 1670 incydentami, czyli 50,9% całego półrocza.
Na drugim miejscu znalazły się Niemcy z 827 kradzieżami (25,2%); trzecia była Holandia ze 170 (5,1%), a czwarta była Hiszpania ze 129 kradzieżami (3,9%). Rosja zajęła piąte miejsce.
TAPA poinformowało, że w regionie EMEA istnieje dużo zorganizowanych grup przestępczych, które kradną na zamówienie. Widać to biorąc pod uwagę liczbę strat w środkach ochrony osobistej (PPE) i innych pożądanych towarach, takich jak żywność i napoje oraz kosmetyki i produkty higieniczne. Równie często kradzione były komputery i odzież.
Źródło: kierowcyhgv.uk