Od 1 października infolinia KAS jedynie po zalogowaniu się telePIN-em

Od 1 października infolinia KAS jedynie po zalogowaniu się telePIN-em

Relacje między przewoźnikami drogowymi a Krajową Administracją Skarbową w Polsce są regulowane przepisami prawa, które mają na celu zapewnienie przestrzegania przepisów podatkowych, celnych oraz dotyczących transportu.

Czyli prowadzone są  m.in. kontrole podatkowe, sprawdzane są dokumenty związane z przychodami i kosztami, w tym faktury, umowy, dokumentacja przewozowa. KAS prowadzi też kontrole celne dotyczące przewozu towarów. Ale z racji tego, że zdarza się iż przepisy są w różny sposób interpretowane czasami wskazany jest kontakt z Służbą Celno-Skarbową, by potem nie mieć ewentualnych kłopotów.

Od 1 października nieco zmieni się telefoniczny kontakt z tą instytucją. Jeszcze przez parę dni dzwoniąc na infolinię KAS (+48) 22 330 03 30 – dla połączeń z telefonów komórkowych i 801 055 055 – dla połączeń z telefonów stacjonarnych, klienci jak dotychczas uzyskają ogólną informację podatkowo-celną bez konieczności potwierdzania tożsamości.

Jednak od najbliższego wtorku podatnik będzie mógł zadzwonić na infolinię i uzyskać informacje dotyczące swoich spraw podatkowych, objęte tajemnicą skarbową, po uwierzytelnieniu kodem telePIN.

Co warto zaznaczyć, klient samodzielnie ustawia kod telePIN po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na stronie www.podatki.gov.pl.

Pełnomocnicy działający na podstawie pełnomocnictwa ogólnego PPO-1 lub osoby upoważnione do obsługi konta organizacji (UKO) także będą mogli uzyskać dostęp do informacji objętych tajemnicą skarbową, a dotyczących swoich mocodawców lub organizacji, do konta której są upoważnieni. W tym celu, poza telePINem, będą proszeni także o podanie numeru identyfikacyjnego mocodawcy lub organizacji.

Źródło: KAS

Sprawdź także