Na dużych skrzyżowaniach ruch jest kierowany za pomocą sygnalizacji świetlnej, która w jasny sposób określa, kto i kiedy ma jechać. Zdarza się jednak, że w nocy sygnalizatory emitują tylko światło żółte.
W § 98 ust. 6 Rozporządzenia Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych czytamy:
„Migający lub stały sygnał żółty umieszczony na przeszkodzie albo migający sygnał żółty nadawany przez sygnalizator ostrzegają o występującym niebezpieczeństwie lub utrudnieniu ruchu oraz nakazują zachowanie szczególnej ostrożności”. Niestety, zazwyczaj jest jednak tak, że kierowcy znajdujący się na drodze głównej wykorzystują przysługujące im pierwszeństwo, a ci chcący się włączyć do ruchu mają utrudnione zadanie.
Jakie były przyczyny zdarzenia, do którego doszło wczoraj ok. godz. 5.20 rano w Strzelcach Opolskich ustala policja, ale faktem jest, że przy migającym żółtym świetle na skrzyżowaniu zderzyły się ciężarówki. Sytuacja była o tyle niebezpieczna, że oprócz cementowozu, który wyjeżdżał z drogi podporządkowanej, w kolizji uczestniczył samochód ciężarowy, który przewoził w 840 butlach o wadze 11 kg, gaz propan-butan. Na szczęście kierowcom nic się nie stało, a ładunek butli nie uległ rozszczelnieniu. Działania strażaków polegały na zabezpieczeniu miejsca zdarzenia, oświetleniu terenu działań, odłączeniu akumulatorów w pojazdach, wyznaczeniu strefy bezpiecznej i sprawdzeniu przestrzeni ładunkowej w zakresie uszkodzenia butli.
Kto spowodował kolizję jeszcze nie wiemy, ale policja poinformowała, że kierowcy byli trzeźwi.
Źródło: Policja/PSP Strzelce Opolskie (fot.)